Gölcük Barbaros Hayrettin Lisesi nasıl bir Anadolu Lisesi olmalı?
• GBHL İngilizce ve Fransızca eğitim vermelidir
Gölcük’ün bir Donanma kenti olduğunu göz önüne alırsak, GBHL için, yabancı diller olarak, sembolik bir bağa sahip olduğu Türk Donanmasının ve genel anlamda Türk ordusunun NATO içinde kullandığı iki resmi dil olan İngilizce ve Fransızca’nın seçilmesi şaşırtıcı olmayacaktır.
Ülkemizin içinde bulunduğu AB süreci açısından da bu iki dilin pratik faydaları malumdur.
GBHL, İngilizce eğitim veren ama Fransızca’yı da ikinci lisan olarak okutan bir lise olmalıdır.
İsteyen öğrenciler Almanca dersi de alabilmelidirler.
GBHL, ilk yabancı dil olarak Fransızca eğitim veren bir veya birkaç sınıfı da içerebilir.
Bölgede Fransızca eğitim veren bir Anadolu Lisesi bulunmamaktadır.
• GBHL, nihai aşamada özel statüye sahip olmalıdır
GBHL, öncelikle Anadolu Lisesi statüsüne terfi ettirilmelidir.
Ancak bu lise sıradan bir Anadolu Lisesi de olmamalıdır.
GBHL, Cumhuriyet’in yarattığı bu kentin, Cumhuriyet’e yakışan, tüm Türkiye’yi kucaklayan özel statülü bir lisesi olmayı hak etmektedir.
Özel statü, GBHL’nin Anadolu Liseleri’nin geleceğini etkileyecek birtakım kararlardan etkilenmemesi için de gereklidir.
Ülkemizde Cumhuriyet’in ilanından sonra kurulup da “Özel Statü” verilmiş olan hiçbir Anadolu Lisesi bulunmamaktadır.
Gölcük’ün bir Donanma kenti olduğunu göz önüne alırsak, GBHL için, yabancı diller olarak, sembolik bir bağa sahip olduğu Türk Donanmasının ve genel anlamda Türk ordusunun NATO içinde kullandığı iki resmi dil olan İngilizce ve Fransızca’nın seçilmesi şaşırtıcı olmayacaktır.
Ülkemizin içinde bulunduğu AB süreci açısından da bu iki dilin pratik faydaları malumdur.
GBHL, İngilizce eğitim veren ama Fransızca’yı da ikinci lisan olarak okutan bir lise olmalıdır.
İsteyen öğrenciler Almanca dersi de alabilmelidirler.
GBHL, ilk yabancı dil olarak Fransızca eğitim veren bir veya birkaç sınıfı da içerebilir.
Bölgede Fransızca eğitim veren bir Anadolu Lisesi bulunmamaktadır.
• GBHL, nihai aşamada özel statüye sahip olmalıdır
GBHL, öncelikle Anadolu Lisesi statüsüne terfi ettirilmelidir.
Ancak bu lise sıradan bir Anadolu Lisesi de olmamalıdır.
GBHL, Cumhuriyet’in yarattığı bu kentin, Cumhuriyet’e yakışan, tüm Türkiye’yi kucaklayan özel statülü bir lisesi olmayı hak etmektedir.
Özel statü, GBHL’nin Anadolu Liseleri’nin geleceğini etkileyecek birtakım kararlardan etkilenmemesi için de gereklidir.
Ülkemizde Cumhuriyet’in ilanından sonra kurulup da “Özel Statü” verilmiş olan hiçbir Anadolu Lisesi bulunmamaktadır.
Yukarıda saydığımız somut ve sembolik nedenlerle, bu seçim için
GBHL’den daha ‘özel’ bir lise bulunamaz.
GBHL, Cumhuriyet’in övünç duyacağı bir eğitim kurumu olmayı hayal etmektedir.
Bu amaçla, nihai bir ideal olarak, GBHL, ilk kurulduğu yıllarda olduğu gibi, öğrencilerimiz için olduğu kadar öğretmenlerimiz için de, çatısı altında yer almanın rekabete konu olduğu, seçkin bir yönetim ve öğretim kadrosuna sahip, en başarılı öğrencilerce Türkiye çapında özenilen bir eğitim kurumuna dönüştürülebilmelidir.
Bu sadece GBHL’nin değil, Türkiye idealinin bir yansıması olacak, GBHL’lilerin özel geçmişleri nedeniyle incinen adalet duygularını da tamir edebilecek, anlamlı bir adım olacaktır.
• GBHL’nin adı değişmemelidir
Barbaros Hayrettin Lisesi, Anadolu Lisesi statüsü almakla beraber, ismini
muhafaza etmelidir.
Çünkü GBHL, geleneği olan bir okuldur.
İsmi, isminin kısa hali olan GBHL, mezunlarının isimlerinin yanında kullanılan BH kısaltması okulun zihinlerdeki önemli markalarıdırlar.
• GBHL’nin yeri değişmemelidir
GBHL, Gölcük’ün Kavaklı semtinde deniz kıyısındaki yerini muhafaza
etmelidir.
GBHL için deniz kıyısında olmanın sembolik bir önemi vardır. GBHL,
deniz kıyısındaki binasından ayrılmamalıdır.
GBHL, Cumhuriyet’in övünç duyacağı bir eğitim kurumu olmayı hayal etmektedir.
Bu amaçla, nihai bir ideal olarak, GBHL, ilk kurulduğu yıllarda olduğu gibi, öğrencilerimiz için olduğu kadar öğretmenlerimiz için de, çatısı altında yer almanın rekabete konu olduğu, seçkin bir yönetim ve öğretim kadrosuna sahip, en başarılı öğrencilerce Türkiye çapında özenilen bir eğitim kurumuna dönüştürülebilmelidir.
Bu sadece GBHL’nin değil, Türkiye idealinin bir yansıması olacak, GBHL’lilerin özel geçmişleri nedeniyle incinen adalet duygularını da tamir edebilecek, anlamlı bir adım olacaktır.
• GBHL’nin adı değişmemelidir
Barbaros Hayrettin Lisesi, Anadolu Lisesi statüsü almakla beraber, ismini
muhafaza etmelidir.
Çünkü GBHL, geleneği olan bir okuldur.
İsmi, isminin kısa hali olan GBHL, mezunlarının isimlerinin yanında kullanılan BH kısaltması okulun zihinlerdeki önemli markalarıdırlar.
• GBHL’nin yeri değişmemelidir
GBHL, Gölcük’ün Kavaklı semtinde deniz kıyısındaki yerini muhafaza
etmelidir.
GBHL için deniz kıyısında olmanın sembolik bir önemi vardır. GBHL,
- adını aldığı Barbaros Hayrettin Paşa nedeniyle,
- 1958 ve 1999’da denize verdiği kayıplar nedeniyle,
- Türk Donanması’na ev sahipliği yapan Gölcük’te bulunması nedeniyle, Öğrenci ve mezunlarının denizle ilgili şakaları, anıları ve “geleneği” nedeniyle,
deniz kıyısındaki binasından ayrılmamalıdır.
• GBHL’nin fiziki koşulları iyileştirilmelidir
GBHL’nin bir spor salonu ve bir tiyatro salonu için hazır projesi ve yeterli arsası
bulunmaktadır.
Bir spor ve sanat geleneği olan, çok sayıda sporcu ve sanatçı yetiştiren GBHL’nin bu fiziki imkânlara şu ana kadar kavuşamamış olması, düşündürücüdür.
Okulun bu iki tesise bir an önce kavuşturulması gerekmektedir. Okulun diğer temel fiziki koşullarının da iyileştirilmesi gerekmektedir.
• GBHL’nin arsa imkânları da geliştirilebilir
GBHL’nin Gölcük Kavaklı’daki mevcut binasının hemen yanında bulunan ve zaten kapasitesi kendi amaçları açısından yetersiz olan ve ormanlık alanlardan da çok uzakta yer alan Orman İşletmesi binası, mevcut ofisleri başka bir yere nakledildikten sonra, gerekli düzenlemeler yapılırsa okula kazandırılabilir.
Bunun yanı sıra, okul binasının kuzeyinde deprem nedeniyle boşalan bir takım arsaların da okul kampusuna eklenmesi düşünülebilir.
GBHL’nin bir spor salonu ve bir tiyatro salonu için hazır projesi ve yeterli arsası
bulunmaktadır.
Bir spor ve sanat geleneği olan, çok sayıda sporcu ve sanatçı yetiştiren GBHL’nin bu fiziki imkânlara şu ana kadar kavuşamamış olması, düşündürücüdür.
Okulun bu iki tesise bir an önce kavuşturulması gerekmektedir. Okulun diğer temel fiziki koşullarının da iyileştirilmesi gerekmektedir.
• GBHL’nin arsa imkânları da geliştirilebilir
GBHL’nin Gölcük Kavaklı’daki mevcut binasının hemen yanında bulunan ve zaten kapasitesi kendi amaçları açısından yetersiz olan ve ormanlık alanlardan da çok uzakta yer alan Orman İşletmesi binası, mevcut ofisleri başka bir yere nakledildikten sonra, gerekli düzenlemeler yapılırsa okula kazandırılabilir.
Bunun yanı sıra, okul binasının kuzeyinde deprem nedeniyle boşalan bir takım arsaların da okul kampusuna eklenmesi düşünülebilir.
Yorumlar