BarMag 1.Sayı: Ford haberi
FORD GÖLCÜK'E 2000 İŞÇİ LAZIM!
Aylin Türkşen Akay BH'87
Ford Otosan Gölcük fabrikasının temeli 26 Temmuz 1998'de atılmıştı. 17 Ağustos 1999 depreminden sonra proje 6 aylık bir gecikmeye uğradı. 2001'in ilk yarısında fabrikanın açılması planlanıyor.
Gölcük Ford fabrikası, İhsaniye ve Yeniköy belde sınırları içinde, eski Seka fidanlığının üzerinde inşa ediliyor.
650 milyon dolarlık yatırımla Türkiye otomotiv sektöründe bir kerede yapılan en büyük yatırım olma özelliğini taşıyan Ford Otosan'ın yeni fabrikası, üretime Ford Transit'in yeni modeli ile başlayacak Daha sonra da şu anda açıklanmayan yepyeni bir ürünle devam edecek. Bu ürünün en önemli özelliği, sadece Gölcük'te üretilecek ve tüm Avrupa'ya buradan ihraç edilecek olması.
Bu yatırım için lojistik olarak en değerli bölgelerden biri olan Kocaeli bölgesi özellikle seçildi. Çünkü bölge ticaret merkezlerine (İstanbul-İzmit-Gebze üçgeni) çok yakındı ve nakliyat için fabrikanın hemen önündeki Ford'un kendi limanı da kullanılabilecekti.
Yeni Ford fabrikasının inşaatı tüm riskler göz önüne alınarak gerçekleştiriliyor. 17 Ağustos depreminden sonra şirketin bölgede yaptırdığı araştırmalar, yaptıkları açıklamaya göre, aynı bölgede aynı şiddette bir depremin 100-150 yıl içinde tekrarlamayacağı yönünde. Ford yetkilileri, Barbaros Magazin için verdikleri bilgide bunu bir kez daha özellikle vurguladılar.
BEDELSİZ ARAZİ
Dönemin başbakanı Mesut Yılmaz ve Bakanlar Kurulu, fabrika arazisinin şirkete bedelsiz tahsisini öngördükten sonra, bölge yönetimiyle bir protokol imzalanarak bölgede çeşitli yatırımların yapılması kararlaştırılmıştı. Şirket yetkililerine göre Ford, şimdi bunların hemen hepsini tamamlamış durumda.
Ancak Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesine bağlı Araştırma ve Tanı Merkezi'nde bir problem yaşanıyor. Buranın inşaatı 17 Ağustos depremminden sonra durdurulmuştu. Aldığımız b,ilgiye göre Kocaeli Üniversitesi Rektörlüğü yeni bir arazi belirleyince bu yapı da tamamlanacakmış.
Ford Otosan, özellikle 17 Ağustos depreminden sonra bölgede pekçok yardım faaliyetine öncülük etti ve çeşitli sivil kuruluşlar ile depremzedelere yardımcı olmaya çalıştı. Örneğin eğitim konusundaki çalışmaları halen sürüyor. Değirmendere Anadolu Lisesi'ne yapılan bina bunlardan biri.
FORD SİTESİ
Ekim ayında Ford Otosan'ın 116 kalıcı konuttan oluşan projesi de tamamlandı. Gölcük belediyesinin verdiği arazi üzerine kurulan 10 Blok ve 116 daireden oluşan "Gölcük Belediyesi Ford Sitesi", Ford Motor Company (ABD) ve Ford Otosan'ın bağışları ile 5 ay içinde ve çevre düzenlemesi de yapılarak, Gölcüklülere tahsis edildi.
Ford Otosan Gölcük fabrikası, İstanbul'daki mevcut üretim
tesisleriyle kıyaslandığında, kapasite olarak 4 kat daha geniş, ve daha modern bir fabrika. Toplam alanı 1,600,000 metrekare. Tam kapasite ile üretime başladığında yılda 160,000 adet araç üretecek. Bu üretimin yüzde 67 ila 74'ü arasında bir oranı da ihraç edilecek. Bu rakam Türkiye'de herhangi bir firmanın tek başına gerçekleştirdiği ihracının 3 katı. Bu ihracatın Türkiye'ye kazancı 700 milyon ile 1 milyar dolar arasında olacak ki bu rakam Türkiye ihracatının önemli bir bölümünü oluşturacak.
Gölcük'teki fabrika teknoloji ve çevre duyarlılığı açısından da çok ileride olacak.
İŞÇİ LAZIM
Ford Otosan Gölcük fabrikasının temeli 26 Temmuz 1998'de atılmıştı. 17 Ağustos depreminden sonra planlanan tarih sadece 6 ay kadar gecikmeye uğradı. 2001 yılının ilk yarısında fabrikanın açılması planlanıyor.
Ford Otosan Gölcük fabrikasında 2,000'i yeni istihdam olmak üzere yaklaşık 4,000 kişi çalışacak. Şirketin verdiği bilgiye göre, personel alımlarına yaklaşık 1 yıl önce başlandı ve devam ediyor.
Aylin Türkşen Akay BH'87
Ford Otosan Gölcük fabrikasının temeli 26 Temmuz 1998'de atılmıştı. 17 Ağustos 1999 depreminden sonra proje 6 aylık bir gecikmeye uğradı. 2001'in ilk yarısında fabrikanın açılması planlanıyor.
Gölcük Ford fabrikası, İhsaniye ve Yeniköy belde sınırları içinde, eski Seka fidanlığının üzerinde inşa ediliyor.
650 milyon dolarlık yatırımla Türkiye otomotiv sektöründe bir kerede yapılan en büyük yatırım olma özelliğini taşıyan Ford Otosan'ın yeni fabrikası, üretime Ford Transit'in yeni modeli ile başlayacak Daha sonra da şu anda açıklanmayan yepyeni bir ürünle devam edecek. Bu ürünün en önemli özelliği, sadece Gölcük'te üretilecek ve tüm Avrupa'ya buradan ihraç edilecek olması.
Bu yatırım için lojistik olarak en değerli bölgelerden biri olan Kocaeli bölgesi özellikle seçildi. Çünkü bölge ticaret merkezlerine (İstanbul-İzmit-Gebze üçgeni) çok yakındı ve nakliyat için fabrikanın hemen önündeki Ford'un kendi limanı da kullanılabilecekti.
Yeni Ford fabrikasının inşaatı tüm riskler göz önüne alınarak gerçekleştiriliyor. 17 Ağustos depreminden sonra şirketin bölgede yaptırdığı araştırmalar, yaptıkları açıklamaya göre, aynı bölgede aynı şiddette bir depremin 100-150 yıl içinde tekrarlamayacağı yönünde. Ford yetkilileri, Barbaros Magazin için verdikleri bilgide bunu bir kez daha özellikle vurguladılar.
BEDELSİZ ARAZİ
Dönemin başbakanı Mesut Yılmaz ve Bakanlar Kurulu, fabrika arazisinin şirkete bedelsiz tahsisini öngördükten sonra, bölge yönetimiyle bir protokol imzalanarak bölgede çeşitli yatırımların yapılması kararlaştırılmıştı. Şirket yetkililerine göre Ford, şimdi bunların hemen hepsini tamamlamış durumda.
Ancak Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesine bağlı Araştırma ve Tanı Merkezi'nde bir problem yaşanıyor. Buranın inşaatı 17 Ağustos depremminden sonra durdurulmuştu. Aldığımız b,ilgiye göre Kocaeli Üniversitesi Rektörlüğü yeni bir arazi belirleyince bu yapı da tamamlanacakmış.
Ford Otosan, özellikle 17 Ağustos depreminden sonra bölgede pekçok yardım faaliyetine öncülük etti ve çeşitli sivil kuruluşlar ile depremzedelere yardımcı olmaya çalıştı. Örneğin eğitim konusundaki çalışmaları halen sürüyor. Değirmendere Anadolu Lisesi'ne yapılan bina bunlardan biri.
FORD SİTESİ
Ekim ayında Ford Otosan'ın 116 kalıcı konuttan oluşan projesi de tamamlandı. Gölcük belediyesinin verdiği arazi üzerine kurulan 10 Blok ve 116 daireden oluşan "Gölcük Belediyesi Ford Sitesi", Ford Motor Company (ABD) ve Ford Otosan'ın bağışları ile 5 ay içinde ve çevre düzenlemesi de yapılarak, Gölcüklülere tahsis edildi.
Ford Otosan Gölcük fabrikası, İstanbul'daki mevcut üretim
tesisleriyle kıyaslandığında, kapasite olarak 4 kat daha geniş, ve daha modern bir fabrika. Toplam alanı 1,600,000 metrekare. Tam kapasite ile üretime başladığında yılda 160,000 adet araç üretecek. Bu üretimin yüzde 67 ila 74'ü arasında bir oranı da ihraç edilecek. Bu rakam Türkiye'de herhangi bir firmanın tek başına gerçekleştirdiği ihracının 3 katı. Bu ihracatın Türkiye'ye kazancı 700 milyon ile 1 milyar dolar arasında olacak ki bu rakam Türkiye ihracatının önemli bir bölümünü oluşturacak.
Gölcük'teki fabrika teknoloji ve çevre duyarlılığı açısından da çok ileride olacak.
İŞÇİ LAZIM
Ford Otosan Gölcük fabrikasının temeli 26 Temmuz 1998'de atılmıştı. 17 Ağustos depreminden sonra planlanan tarih sadece 6 ay kadar gecikmeye uğradı. 2001 yılının ilk yarısında fabrikanın açılması planlanıyor.
Ford Otosan Gölcük fabrikasında 2,000'i yeni istihdam olmak üzere yaklaşık 4,000 kişi çalışacak. Şirketin verdiği bilgiye göre, personel alımlarına yaklaşık 1 yıl önce başlandı ve devam ediyor.
Yorumlar